chuffu.turistika.cz

Toto je záhlaví Vašich stránek. Text můžete změnit v administraci v 'Nastavení stránek'.

Hřebenovka Skřítek-Ovčárna-Bílá Opava

Pro tento výlet jsme se rozhodli v pátek odpoledne. Vyrazili jsme s manželkou v sobotu 31.5.08 z Olomouce. Po hodině jsme přijeli do Rýmařova. 7:55 jel autobus na Skřítek a 8:12 jsme byli na místě.  Počasí bylo perfektní. Po malé snídani jsme vyrazili současně po žluté a zelené. Po 500m jsme pokračovali jen po zelené, žlutá vedla na na Zelnené kameny. K dalšímu rozcestí pod ztracenými kameny to bylo 1km. Ze začátku trochu stoupák, ale potom celkem pohodová cesta lesem. Od Rozcestí to bylo na Ztracené kameny jen kousek, chvíli se šlo lesem pak se začali otvírat nějaké výhledy.

Během hodiny jsem tedy došli na Ztracené kameny. Výhledy byli úžasné, jen v dáli kolem  Kralického Sněžníku trochu opar. Dali jsme si malý odpočinek a zatím co já  sedící na kamenech jsem se kochal  výhledy, tak manželka s mezitím vydala na cestu směrem na Pecný, což jsem nevěděl. Po krátkém hledání jsem musel zavolat a po chvíli jsem jí doběhl. Po chvíli jsme došli na Pecný, ze kterého šel vidět Praděd a celé hřebeny. Pokračovali jsme k Jelení studánce (2km). Během 30min jsme došli ke  Studánce,  Dali jsme si delší pauzu, protože jsme měli dost času. Autobus z Karlovy Studánky jel do Olomouce v 16:45. Tak jsme se rozhodli, že půjdeme vodopády Bílé Opavy, kde jsme byli v dubnu a bylo tam ještě dost sněhu (viz. galerie Jeseníky 04/08).

Pokračovali jsme dále a během chvíle jsme došli na rozcestí Nad Malým Kotlem. Odtud následovalo dlouhé stoupání  na Vysokou holi, ale výhledy stály za to, Praděd, celý hřeben, Petrovy kameny, Kralický Sněžník, Keprník, Šerák, vodní elektrárna Dlouhé stráně. Po malé přestáve jsme pokračovali na Ovčárnu. To se šlo 2km jen z kopce, takže jsem byli za cvhíli dole.

Došli jsme na Barborku, kde jsme si dali odpočinek. Slunce pařilo jak o život, tak jsme se kolem 13:00 vydali po modré směrem do Karlovy Studánky. Po 2km jsme odbočili na žlutou - Naučná stezka vodopády Bílé Opavy. (ta samá, kterou jsme se ve sněhu brodili v dubnu). Tentokrát to bylo zcela o něčem jiném. Žádný sníh, žádný led, ale pohodová cesta a mraky turistů. Cesta uběhla celkem rychle a trasa bla nádherná. Narozdíl od dubna bylo více vidět, ale trasa ve sněhu měla také svoje kouzlo. Do Karlovy Studánky jsme dorazili kolem půl třetí. Měli jsme 2hodiny čas, tak jsme se trochu prošli a pak jsme zašli na pivo.

Když jsme přicházeli na autobus k vyhořelému hotelu Hubertus, tak na nás paní vybírající parkovné volala, jestli nehledáme dálkový autobus. Poté jsme se dozvěděli, že jede z dolního parkoviště na druhém konci. Naštěstí to není daleko a autobus měl stejně 20min zpožění. Potom jel ale jako o život, a tak jsme v 18:30 přijeli zpátky do Olomouce.

Tuto trasu bych doporučil každému. Délka je asi 20km, ale trasa není náročná. Čas asi 6 hod. normální chůzí. Nejnáročnější úsek ze Skřítku na Ztracené kameny, jinak se jde celkem po rovině.

Toto je zápatí Vašich stránek. Text můžete změnit v administraci v 'Nastavení stránek'.